Diş ağrısı nedir ve neden oluşur?

Diş ağrısı; diş çürüğü, diş eti hastalıkları, travma, çenelerin kapanış bozukluğu ve apseler gibi çeşitli hastalıklar sonucunda bir dişten veya komşu dokulardan kaynaklanan ağız ve yüz bölgesindeki ağrılardır.

İnsanı en çok rahatsız eden çeşidi ise gece uyutmayan diş ağrısıdır. Bu genellikle aşırı derecede çürük olan bir dişin iltihaplanması veya apse oluşumu yüzündendir.

Diş ağrısı için ağrı kesiciler ve antibiyotikler bir yere kadar etki eder. Buna rağmen insanlar diş ağrısına iyi gelen ilaçlarla çare bulmaya çalışmaktadır. Peki diş ağrısına hangi ilaç iyi gelir? Bu soru çok sorulmaktadır. Ancak diş ağrısı için ilaç kullanmak geçici bir çözümdür. Diş için alınan ağrı kesiciler çoğu zaman işe yaramamaktadır.

Diş ağrısı için en iyi ağrı kesici kullanılsa bile diş hekimine muayene olmadan kalıcı bir çözüm bulmak neredeyse imkansızdır. Günümüzde diş ağrısına iyi gelen ağrı kesici ilaçlar arasında NSAI diş ağrısı ilaçları olarak daha çok kullanılmaktadır.

Diş ağrısına kesin çözüm duruma göre değişmekle birlikte ya kanal tedavisi ile diş kurtarılmaya çalışılır. Eğer diş kurtarılamayacak hale gelmiş ise çekimden başka çare yoktur. Diş ağrısı, diş eti rahatsızlıklarından da kaynaklanabilir. Bu durumda diş eti ağrısı veya zonklaması şeklinde şikayetleri ortaya çıkmaktadır. Diş eti rahatsızlığında ilk ortaya çıkan diş etlerinin sızlaması ya da diş sızlaması nedeniyle diş köklerinin açığa çıkmasıdır. Diş sızlamalarına kesin çözüm, öncelikle kapsamlı bir ağız bakımı yapılmasıdır. Diş ve diş etleri sağlığına kavuştuktan sonra bu tip ağrılar ortadan kalkacaktır.

Diş eti ağrısı veya çene kemiği ağrısı bazen diş eksikliği yüzünden o bölgedeki diş etlerinin zedelenmesi sebebiyle olabilmektedir. Böyle durumlarda dişlerin eksik olduğu bölgeler uygun şekilde tedavi edilmelidir.