Endodonti (Kanal Tedavisi)

Endodonti

Dişin öz odasında bulunan sinirler ve besleyici damarlar dişlerimizin canlılığını sağlar. Endodonti dişin pulpasındaki hastalıkların tedavisi ile ilgilenen bir daldır.

Kanal Tedavisi hangi durumlarda uygulanır?

Pulpa dokusuna kadar ulaşan diş çürüğü veya kırıklardan dolayı diş ağrısı, iltihabı veyayüzde şişlik veya kist oluşumlarına varan çeşitli problemler yaşayabilirsiniz. Böyle durumlardadişin pulpasında oluşan hastalıkların tedavi edilmesi gerekmektedir.

Tedavi süreci?

Dişin çürük dokusu temizlenir, hastalıklı sinir ve damar dokusu olan pulpa çıkarılır, çeşit irrigasyon solüsyonları ile kanallar yıkanır. Kanal içinde uygulanan farklı antiseptik özellik gösteren ajanlarla, iltihaba sebep olan mikroorganizmalar ortamdan yok edilir. Bu aşamalardan sonra kök-kanal sistemi dolgusu yapılır ve tedavi tamamlanır.

Diş Kırıkları

Dişlerimiz vücudun en sert dokusudur. Fakat onların bile kırıldığı durumlar olabilmektedir.Kökün sağlam kaldığı diş kırıklarında kanal tedavisi ile dişler kurtarılabilir.

Diş Apsesi

Diş apsesi durumlarında uygulanan tedavi yöntemleri apsenin boyutuna,konumuna ve tipine göre değişmektedir. Apseli dişlerde genellikle kanal tedavisi uygulanır ve bu uygulamanın sonucunda da apseler iyileşir. Eğer apse diş etinde oluşan bir hastalıktan dolayı oluştuysa diş etlerinizin tedavi edilmesi gerekir. Bazen apse çok şiddetli olabilir. Yüzünüzde belirgin bir boyutta şişme, ağız açmada kısıtlılık, kızarıklık, o bölgede sıcaklık artışı ve ağrı görülebilir.

Tedavi ettirmezsem ne olur?

Antibiyotikler diş apselerini ortadan kaldıramazlar. Sadece akut bir iltihabı kronik hale getirmeye çalışırlar. Diş apsesi pasif olsa bile bir iltihap kaynağıdır ve vücut bağışıklığını düşürürler. Özellikle de kalp hastalarının yaşam kalitesini etkileyebilirler. Bu sebeple apseli dişler en kısa sürede tedavi edilmelidir.