Diş eti kanaması neden olur?

Diş etlerinin kanaması genellikle plaktan kaynaklı dişeti iltihabı ve şişliği yüzünden olur. Böyle şiş ve iltihaplı dişetleri fırçalarken veya yemek yerken travmatize olduğunda kanar.

Halk arasında kan sulandırıcı kan sulandırıcı olarak ifade edilen antikoagülanlar veya antiplatelet kullananlarda kendiliğinden veya uzamış dişeti kanama riski artar.

İlaçlar ve Dişeti Kanaması

Birçok ilaç ağız kuruluğuna veya tükürük akışının azalmasına yol açar. Bu ilaçlara antidepresanlar, antihipertansifler, anfetamin, antihistaminikler, antikolinerjikler veya Parkinson ilaçları dahildir. Ağız kuruluğu hem diş çürüğünün hem de periodontal hastalığın artışına yol açar.

Dişlerin fırçalanmasının aksatılması ile diş etleri iltihaplanmasına, dişetlerinin şişmesine ve kanamasına yol açar. Kanayan diş etleri yüzünden ağız ve diş sağlığı bakımı daha fazla ihmal edildiğinde diş eti iltihabı daha ileri düzeye ulaştığında artık kendiliğinden diş eti kanaması olabilmektedir. Sabah kalkınca yastıkta kan görülebilmektedir. Sürekli dişeti kanaması olanlarda derhal yapılması gereken şey diş taşı temizliği ile birlikte dişlerin doğru teknikle ve yeterli süre fırçalanmasıdır. Bu süreçte diş hekiminin reçete edeceği gargara ve vitaminlerin kullanılması dişetinin daha çabuk iyileşmesini sağlayacaktır. Diş eti sağlığına katkısı olan herbal diş macunları da kullanılabilir.

Hamilelikte oluşabilen bulantılar ve kusmalar yüzünden ağız ve diş sağlığı ihmal edildiğinde hamilelik sonrasında da daha fazla diş eti iltihabı ve dişeti kanaması görülebilmektedir. Tadı ve kokusu daha hafif olan macunlar bu süreçte tercih edilebilir.