Her Hastaya İmplant Yapılabilir Mi?

Günümüzde diş implantları dünyada kemik dostu olarak bilinen titanyum maddesinden üretilmektedir. Titanyum, kemik ile hücresel seviyede özel bir bağ kurar ve biyolojik dokulara kolay bir şekilde uyum sağlar.Vücudumuzun normal durumlarda yabancı maddelere karşı geliştirdiği iltihap ya da alerjik reaksiyonlar titanyum için geçerli olmaz. Yani vücudumuz titanyumdan yapılan implantı reddetmez. Ancak her hasta için implant müdahalesinin yüksek bir başarı oranı olmayabilir. Cerrahi işlem sonrası meydana gelen bir enfeksiyon ya da ağız bakımının iyi yapılmaması implantın kaybına neden olabilir.

Yeterli kemik oranı olan ve kemik yoğunluğu iyi olan her kişiye implant uygulaması mümkündür. Tabii ki kişinin genel sağlık durumunun ve bu işleme engel herhangi bir hastalığı olmaması implantın yapılabilmesi için önem teşkil etmektedir. Diş çekimi yapıldıktan sonra da o bölgede fizyolojik bir kemik erimesi kendini gösterebilir. Ancak şayet diş boşluğunun olduğu alana implant uygulanırsa kemik erimesi önemli ölçüde önlenmiş olur. Kemik yapımını önleyen çeşitli kemik hastalıklarında implant yapılması uygun değildir. Bunun dışında şeker hastalığı da dikkat edilmesi gereken hastalıklardan biridir. Ancak şayet şeker hastalığı kontrol altındaysa, bu tip hastalara diş implantı uygulanmasında sakınca bulunmaz. Bunun dışında rutin kortizon ilaçları kullananlarda kemik yapısında bozulmalar ya da enfeksiyona yatkınlık olduğu için dikkatli olmak gerekir, gereksinim duyulursa kişinin doktoruyla konsültasyon yapılmalıdır.

Çene kemiğinde yetersizlik olan hastalarda suni kemik tozları kullanılarak kemik miktarı artırılabilir. Şayet kemik çok ince ise o zaman kemik tozları yeterli olmayacaktır. Bu durumda da ağız içinde donör saha olarak adlandırılan kemik bölgelerinden kemik alınarak, yani hastanın kendi kemiğini alıp implant uygulanacak bölgeye transfer ederek orada kemik miktarında artma oluşturulabilir. Bunun yanında kemik yüksekliğinin yeterli olmadığı durumlarda distraksiyon yöntemi (kemik uzatma yöntemi) ile kemik uzatılır ve yeni kemik kazanılır. Kemik arttırma uygulamaları implant uygulaması ile birlikte aynı seansta yapılabilir ya da kemiğin çok yetersiz olduğu durumlarda önce kemik miktarını arttırıp, bundan 6 ay sonra ise implant uygulaması şeklinde de yapılması gerekebilir.

Diş eksikliği hastanın konuşmasını ve gülmesini önleyen bir durumdur. İmplant tedavisi ile hasta kendisini sosyal çevresinden uzaklaşmasına neden olan bu durumdan kurtulmuş olur.